Wypadki zdarzają się każdemu. Nieraz uszkodzeniu ulega także sprzęt o znakomitych parametrach. I chociaż w Pakerze dbamy, aby oferowany przez nas ekwipunek był wysokiej jakości, to jednak może się trafić egzemplarz, który będzie wymagać naprawy lub wymiany. Ale na szczęście nie wszystko stracone – w takim momencie zawsze można oddać go w ręce naszych fachowców. Jak działa serwis Pakera? Uchylmy dziś rąbka tajemnicy.

Lata – niekiedy ekstremalnych – doświadczeń

Żeby nie pozostawać gołosłownymi, o podzielenie się historią naszego serwisu poprosiliśmy Stefana Szulca. Zajmuje się on naprawami od początku istnienia naszego serwisu, czyli ponad dwadzieścia lat! Mało kto ma większe doświadczenie w dbaniu o sprzęt turystyczny. Z jakimi uszkodzeniami styka się w swojej pracy najczęściej?

– Nie ukrywam – zdradza Stefan – że większość napraw związanych jest z materacami. Mimo że Therm-a-Rest to w zgodnej opinii wielu najlepsze materace na świecie, to nawet ich powłoki niekiedy ulegają przebiciu w rezultacie kładzenia ich na nierównym podłożu, kamieniach czy patykach. Sporadycznie odkształceniu ulega sama komora materaca – wtedy sprzęt należy wymienić na nowy. Na szczęście Therm-a-Rest ma specjalną, ogólnoświatową gwarancję producenta.

W naszym serwisie wymieniamy także na nowe uszkodzone elementy stelaży do namiotów, a przebicia, rozprucia czy naderwania naprawiamy, tak by przywrócić funkcjonalność sprzętu. Pół biedy, jeśli zniszczenie powstało nieumyślnie. Ale czasami prowadzi do niego nieszczęśliwy, ekstremalny wręcz zbieg okoliczności.

– Pewien klient pojawił się kiedyś u mnie z namiotem, w którym rozerwane były oba przedsionki – wspomina Stefan. – Po krótkiej chwili ciszy, przyznał, że po wypiciu o kilka piw za dużo, przebiegł przez namiot. Wbiegł przez jedną ścianę i wybiegł przez przeciwległą.

Oczywiście namiot po krótkim pobycie w serwisie odzyskał pełną funkcjonalność. Wieloletnia sprzedaż plecaków, GoSystem, kuchenek MSR, czy innych sprzętów z naszego asortymentu uczyniła nas ekspertami, dlatego zakres naszych usług serwisowych jest tak rozległy jak nasza oferta.

Dodatkowo oprócz doświadczenia i wiedzy potrzebna jest tzw. „smykałka”, którą nasz serwisant na pewno ma. Stefan bez dwóch zdań obdarzony jest rękami, które leczą. Z pewnością zgodziłaby się z tym stwierdzeniem inna klientka, która przyszła do nas ze strzępem będącym wspomnieniem po jej ulubionym plecaku. Do sprzętu dorwał się młody pies, ale ku jej uldze plecak udało się naprawić.

Troska o sprzęt – czysta oszczędność

Dlaczego w ogóle dbać o sprzęt? W dobie jednorazówek jesteśmy przyzwyczajeni do częstego zmieniania butów, elektroniki, AGD czy nawet samochodów. Ale jednak sprzęt turystyczny będący w ofercie Pakera wciąż wykonuje się tak, aby mógł on niezawodnie sprawować się przez całe lata. Pozbywanie się wymagającego drobnej naprawy ekwipunku to nie tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto, ale także zaniedbywanie środowiska, które chcielibyśmy podziwiać ze szlaku w trakcie kolejnej wyprawy.

Oczywiście bieżąca troska o sprzęt to także gwarancja bezpieczeństwa dla nas, naszych bliskich oraz bagażu. Nie warto ryzykować utraty zdrowia z powodu rozszczelnionej kuchenki czy uszkodzonego buta. Dlatego kupując sprzęt, warto zapoznać się z instrukcją obsługi i konserwacji.

Wiele prac możemy wykonać samodzielnie – przeczyszczenie kuchenki zgodnie ze wskazaniami producenta czy załatanie materaca samoprzylepną łatką wymagają znikomych umiejętności technicznych. Natomiast z uszkodzonymi elementami zawsze udajmy się do fachowca.

Serwis Pakera rozwiązał już setki podobnych spraw, pozwalając klientom cieszyć się ich sprzętem przez długie lata. Stefan na miejscu oceni konieczne do wykonania prace i zrobi co w jego mocy, aby sprzęt działał jak nowy.

W ramach gwarancji oraz serwisu pogwarancyjnego na miejscu naprawiamy większość produktów dostępnych w ofercie naszego sklepu, zaś w przypadku butów współpracujemy ze sprawdzonymi i doświadczonymi pracowniami szewskimi, wyspecjalizowanymi w reparacji obuwia szytego z wykorzystaniem membran.

Kupując sprzęt w sklepie turystycznym Paker otrzymujesz dostęp do naszego serwisu, który zaopiekuje się nabytym ekwipunkiem zarówno w okresie gwarancji, jak i poza nią.

Możesz spytać, czy to naprawdę konieczne?

O tym, jak bardzo serwis jest potrzebny, przekonaliśmy się sami. Przez lata w naszym punkcie stacjonarnym zjawiali się klienci innych sklepów. Firmy, w których zaopatrywali się w sprzęt, nie były w stanie zapewnić im nawet najprostszej naprawy w rodzaju wszycia zamka do kurtki, nie mówiąc już o bardziej specjalistycznych działaniach. To utwierdziło nas w przekonaniu, że serwis Pakera jest niezbędny.

Obecnie naprawiamy wyłącznie przedmioty kupione w naszym sklepie, chcąc utrzymać jak najwyższą jakość świadczonych usług. Pamiętaj więc, że jeśli zdecydujesz się na zakupy w Pakerze, zawsze możesz liczyć na naszą fachową pomoc. Troska o sprzęt to troska o bezpieczeństwo, o własną kieszeń i o środowisko. A chyba warto, żeby wszystkie trzy były w jak najlepszej kondycji, prawda?